onsdag 24. april 2013

Pute i Pelles favorittstoff

Denne gangen var det Pelles tur til å få noe hjemmelaget av retrostoff. Nå er det jo sånn at retrostoff ofte er blomstrete, og ikke særlig "guttete", og selv om Pelle er en gutt som liker de søte ting i livet (søte bamser og dyr, da han var liten likte han Hello Kitty ;-), så er nok de fleste av mine retrostoffer BITTELITTEGRANNE i "drøyeste" laget for ham. 
Ikke noe å si på dét, synes jeg. 

Vi inngikk en avtale om at han fikk velge et favorittstoff, og så skulle jeg bestemme hva det skulle matches med (det skal jo også gjerne passe inn på rommet, tenkte jeg.. ;-) Valget hans var det grønne stoffet her (tror det har noe med Ben10 
å gjøre? Jeg bare gjetter!) 

 Pelles favorittstoff : ) Fantastisk retro tapet fra Retro Villa.

"Baksiden"

Neon orange piping (BettyP)

Jeg er nok litt i pute-lagings-modus om dagen (fylle opp med litt nytt å se på til våren), og så er det enkle, kjappe prosjekter nå som ryggen ikke er helt med meg. 

Pelle endte opp med å synes at puten var "helt grei". Tror nok ikke han likte så godt barnestoffet, som jeg selv er helt og aldeles forelsket i ;-) Det er, i mine øyne, et så fint stoff at det kunne kvalifisert til å være "månedens retro-favoritt". Hva synes du?



Ha en fin uke videre!

Smil fra Marthe 

 

9 kommentarer:

  1. Dejlig pude, som du har syet til Pelle. Selv om han ikke er så vild med bagsiden, så kan han jo heldigvis vende puden :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tak, Lene! Jeg synes også den blev fin, og passende til en dreng. Men nu er Pelle vist i en alder hvor børneting / barnlige ting er lidt "flovt"... ;) Hi, hi. Og du har ret, han kan jo bare bruge den med "sin" side vendt frem! (Og så når jeg rer hans seng, så vender jeg den anden side frem.. slemme mig..!)

      Stort knus til dig!

      Slett
  2. Svar
    1. Thank you, Bathseba! : ) I too love the "backside" fabric ;-)

      Have a lovely evening!

      : ) Marthe

      Slett
  3. Så fint tapet - det er da helt fantastisk :)

    Og hvor er det hyggeligt at han selv har været med til at vælge stof til sengetøjet. Jeg er nu mest vild med "bagsiden" - det er så fint! Men kan godt se at det andet stof er mere "stor dreng"-agtigt.

    Kh. Mirjam

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, ja, jeg er også helt vild med det smukke vintage tapetet, Mirjam : ) Glæder mig til Pelles og Albas felles værelse er helt ferdigt, så jeg kan vise frem mere af det her på bloggen ;-)

      Ja, det glæder mig også så meget, at Pelle faktisk har en egen mening om mine retrostoffer, og at han faktisk kan lide flere af dem <3 Det varmer mit moder-hjerte ;-)

      : ) Marthe

      Slett
  4. For en fin pute :)
    Nydelig begge stoffene, å spessielt
    "baksiden", hææærlig :D

    Skjønner hva du mener med at det meste
    av slike stoffer kanskje ikke er så
    veldig guttete...
    Tenkte jeg skulle sy sengteppe til lillegutt,
    men der ender jeg nok opp med mest nye stoffer
    vil jeg tro....
    Hvis jeg noen gang får tid til å sy igjen da, hehe,
    utbygging og oppussing tar jammen meg mye tid ;)
    Savner virkelig litt tid på syrommet...

    Fin fin Torsdag til deg Marthe...

    Klem Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Cecilie : ) Jeg er også helt forelsket i "baksiden" av puten ;-)

      Teppe til lillegutt blir sikker kjempefint, når du en gang kommer så langt! : ) Masse lykke til med oppussing,-det høres hardt, men spennende ut! Forstår godt du savner litt sy-tid, da! ;-)

      Ha en fin kveld, du også!

      : ) Marthe

      Slett
  5. Utrolig stilig stoff, var den første tanken som slo meg da jeg så det første bildet, så så jeg baksiden og den var like stilig... Flott pute i flotte stoff :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...