torsdag 18. april 2013

Litt flere loppefunn fra helgen som var

I helgen som var fikk jeg shoppet litt lopper, både på den nye brukthandelen *Brukt`n* og på et stort loppemarked i Runarhallen her i byen. Det var ikke så mye igjen (og godt var nok dét ;-) da jeg var innom sent søndag ettermiddag, men jeg fikk allikevel med meg dette:

Egersund porselen, så fin mintfarget tallerken. Tenker den er fin å servere godteri i, eller koselig å spise youghurt med müsli av, eller ha stående på bordet sammen med fine ting i samme farge-skala... 10,- Fin pris, fin farge : )

 Arabia / Finlandia porselen, stor bolle og dyp tallerken. Disse går rett til min kjære mor, som har dette koselige porselenet på hytta. Faller stadig over deler av dette porselenet på min vei, er derfor lett å samle på. 30,- til sammen : )


...og så litt old-school retro stoff:

2 dynetrekk, 1 fantastisk fint halstørkle (I love it!) og en Erik Kold "KAFFE" boks (sistnevnte kjøpt på Brukt`n). Samler som sådan ikke selv på Erik Kold (!), bortsett fra den hvite blomster-serien (etter å ha fått en hvit spaghettiboks av *Helene*), så rop ut om du står og mangler en gul EK KAFFE, den selges herved videre : )

Flere funn ble det også til, disse har jeg ikke rukket å ta bilde av ennå, men blir sikkert vist frem her etter hvert som de finner en fast plass i mitt lille hjem :0)

Har du også startet loppesesongen?

Smil fra Marthe 



11 kommentarer:

  1. Fine funn.
    Fargen på den første tallerkenen er helt fantastisk.
    Gøy at sessongen er i gang.
    Jeg er alltid på plass når de åpner, og brøyter meg vei til tekstilene - gjelder å være tidlig ute :)
    Men sliter litt neste helg, når det er tre loppemarkeder i området....
    Ha en super Torsdag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jaaaa, Trine! Elsker at loppis-sesongen er i gang! :D
      Så heldig du er som må velge mellom 3 loppiser til helga, da ;-)
      Gleder meg til å se hva du finner!

      Fin torsdagskveld til deg!

      Klem Marthe

      Slett
  2. smukke fund, især de blå ting :-) og grønne perler/smykker.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Lene, det er sjovt at finde noget man selv synes godt om, imellem alle de andre ting man falder over på loppis ;-) Det grønne smykket er købt i en anden brugthandel tidligere i år, og jeg bruger perlene til mine sybokse ;-) ...der snart er på vej...

      Kan du have en rigtig god torsdag aften, Lene!

      Knus Marthe

      Slett
  3. På trods af, at du kom sent, er det da nogle fine ting du har fundet :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Helene, jeg var heldig, og slap billigt fra det, da det var lige inden lukketid :0) Men, det var mest for sjov, ikke så "seriøs" loppejakt denne søndagen ;-)

      Håber du har haft en god torsdag!

      Knus Marthe

      Slett
  4. Heisan Marthe
    Tenkte du var på loppemarked forrige helg ja! Jeg var en tur innom Runarhallen, men vet du jeg kjøpte ikke en verdens ting. Jeg er blitt sååå restrektiv med å ta ting hjem, siden vi egentlig rydder ut.
    Morsomt å se dynetrekkene du fant, jeg har hatt et slikt i oransje og sydde den mest brukte "Kaspara-kjolen" i det.
    Nydelig den første tallerkenen.
    Så artig å se bilder fra den nye bruktbutikken i byen, leste jo om det i Sandefjords Blad. Husker Sandra var/er venninne med mitt ene tantebarn.
    Gleder meg til å ta en titt der!
    Glad dag til deg, Marthe!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
    Svar
    1. Så morsomt å høre at du har sydd en Kaspara-kjole av nesten det samme stoffet jeg fant på søndagen :0) Jeg var innom med barna denne søndagen, sent på ettermiddagen, og det var mest for å titte OG spise popcorn, at vi dro innom en tur. Jeg fikk liksom shoppet fra meg på lørdagen i den nye bruktbutikken her på Framnes ;-) MEN, en mintfarget Egersund-tallerken og litt retro sengetøy må jo bare bli med hjem, især når det ikke koster mer enn det gjorde ;-) Jeg forstår godt at du er blitt mer restriktiv mht til hva du drar i hus, det er lett å ta litt av ;-) Heldigvis er det fine med brukte ting at det sirkulerer, og lett kan glede andre som kanskje er på jakt etter skatter.

      Vi har jo etter hvert fått så mange fine brukthandler i byen vår, så vi er nok litt bortskjemte (heldige) på det området. Det åpner visstnok enda en ny nede i byen snart, har jeg hørt rykter om...? :0)

      Den nyeste bruktbutikken (Brukt`n) er vel verdt et besøk : )

      Ha en fin torsdags kveld, Kaspara!

      Klem Marthe

      Slett
  5. Grattis med fine funn. D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Drude, det er gøy å finne fine ting ;-) Ser på bloggen din at du har vært så heldig å finne noe du har lett etter, i helgen : ) Flott er den!

      Ha en fin torsdags kveld!

      Klem Marthe

      Slett
  6. Utrolig fint dynetrekk. Jeg har faktisk det samme i noen andre blå/lilla nyanser. Love it!
    God helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...