mandag 15. april 2013

Ny bruktbutikk i byen!

Denne helgen gledet jeg meg til, da åpnet det nemlig en helt ny bruktbutikk her i byen; "BRUKT`N" heter den, enkelt og greit. Det passet meg også veldig fint at den blir min nærmeste nabo, da butikken ligger kun et steinkast fra hvor jeg bor! Så klokken 11 lørdag formiddag ruslet jeg med raske skritt og et spent loppe-hjerte i retning av det som tidligere både har vært samvirkelag og solstudio/frisør, mot "min" nye, MEGET lokale bruktbutikk, for å være med på åpningsfesten. Og FOR en åpning! Det gamle (utbrente) solstudioet var plutselig forvandlet til den lekreste brukthandelen i mils omkrets (jeg lyver ikke!) :-) De glade eierene, Jan og Sandra Trollerud, har virkelig lagt ned mye arbeid i forvandlingen, og det minner mest om en interiørbutikk, med loppepriser! I LIKE!

Jan, Sandra og datteren Sofia. Bildet er tatt i de 30 sekundene de hadde tid til å posere for ivrige fotografer denne dagen. (Sønnene, Sivert og August, hjelper til i butikken, og er ikke med på bildet.)
 
Ja, jeg var naturligvis innom 2 ganger i løpet av dagen, første gang på shopping UTEN barn, og andre gangen etter en sykkeltur med hele familien. De hadde som seg hør og bør på en åpningsfest, kaker, kaffe og nystekte vafler HELE dagen lang. Og for eldstemann, Pelle på 7 1/2, var vaflene en fin "gulrot" på enden av en frisk sykkeltur ;-) Han spiste likegodt de siste 5 vaffelhjertene, innen stengetid.. Jeg kunne med mine 2 besøk denne lørdagen, konstatere at det var fullt trykk på hele dagen til ende, virkelig flott! Jeg jubler og er et lykkeligere menneske nå som jeg har "fått" en brukthandel like utenfor døren! Da vet dere hvor dere finner meg, hi, hi.

Her er et lite utvalg bilder fra lørdagen:

Fra barneavdelingen

  ...nesten alt på disse bildene ble solgt i løpet av lørdagen!

Dette sminkebordet var et blikkfang, og Sandra har selv trukket om alle gamle teak-krakker og stol-puter, i vakre stoffer.

Dette gamle skrivebordet falt jeg for, og måtte kjøpe til Pelle! Det skal pusses og males, og blir så fint, så fint! 
Det er et gammelt lærer-skrivebord/kateter fra 1952/Byskolen. Morsom historie!

Så mange fine detaljer overalt

...og den kuuleste sofaen (også til salgs) i kongeblå velour! Jeg elsker den!

Sko-veggen...så smart løsning! : )

Håndlaget såpe. Riktig lekker kvalitetssåpe, ble jeg fortalt av ei som har erfaring med bruk av disse. 
Disse har visst blitt laget i nærområdet i en årrekke.

 Et av mine fine bruktfunn denne dagen, kjole sydd av Sandra 
(som for øvrig er like glad i vakre stoffer og sying, som jeg selv : )

Et fint retro serveringsbrett...

...Laurids Lønborg store bokser. Jeg samler på fine bokser, har jeg sagt det? 


Bor du i nærheten, og ikke har fått med deg denne? Adressen kommer her:

Framnesveien 23, Sandefjord.
 Tlf: 91 88 31 56

Åpningstidene er: 

onsdag - fredag kl. 10 - 17
lørdag kl. 10 - 15
 
 ♥    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥ 
 
Gleder meg til å vise deg flere funn fra en fin loppe-helg : )

Ha en fin start på uken!


 Smil fra Marthe 


 


 






 

 

12 kommentarer:

  1. Her så det ut som de hadde mye fint! Synd det er på andre siden av landet :(

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg synes vi er heldige her i byen, med etter hvert flere gode bruktbutikker innen rekkevidde. Denne skiller seg litt ut, da den minner mer om en interiørbutikk. Kanskje til inspirasjon for andre loppeglade på din side av landet, Anne? :-) Det dukker jo stadig opp nye, fine, kreative butikker rundt om :0)

      Ha en fin dag!

      Klem Marthe

      Slett
  2. Svar
    1. Jeg føler mig MEGET heldig, Libbie :0)

      Ønsker dig en rigtig god dag videre!

      Knus Marthe

      Slett
  3. Er såå misunnelig - tenk å ha en sånn super butikk rett ved. Hadde sikkert vært innom hver dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kommer også til å titte innom denne butikken ofte, ja! Er nok en fare for det... ;-) Heldigvis (eller uheldigvis?) har jeg begrenset med plass, så en ting inn, betyr en ting ut i tiden fremover. Flaks man kan levere ting der også : )

      Ha en fin dag, Elisabeth!

      Klem Marthe

      Slett
  4. Fine saker du hadde fått med deg heim! Likte spesielt godt dei blå boksane:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var litt vanskelig å begrense handelen denne dagen, Sonja, og jeg fikk med meg flere ting hjem (enn avbildet ;-) De blå boksene er perfekt til oppbevaring av krea småting, noe som trengs i et lite hjem med masse duppeditter og krea ting som ligger litt her og der ;-)

      Håper du har en fin uke så langt!

      Klem Marthe

      Slett
  5. Helt enig med dæ! Denne butikken va jo helt fantastisk! Og du... den blå sofaen har æ sååå lyst på og trur det va et tegn når du har fått klipset bilde av sofaen og mæ i bakgrunnen hihi.. Ta en titt innom bloggen min www.loppedilla-veronika.blogspot.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Så morsomt at du også var der på lørdag, Veronika : ) Jeg må skynde meg å tilføye at jeg med vilje valgte det mest slørete bildet jeg kunne finne av sofaen/klesavdelingen, for at nettopp ingen skulle kunne se personene i bakgrunnen, men jeg antar at man lett gjenkjenner seg selv når man har vært på samme sted som bildet ble tatt ;-) Godt du ikke ble sur over å ha kommet med i innlegget her, da ;0) Det var nemlig ganske umulig å ta bilder uten mennesker på, nettopp denne åpningsdagen (det var jo fullt hele dagen!)

      Har du fått kjøpt deg sofa, da? Skriv gjerne og fortell! :D

      Jeg titter innom bloggen din! Og så sees vi sikkert på Brukt`n en av dagene ;-)

      Klem Marthe

      Slett
  6. Kult at en brukt-sjappe kan være så flott :D synd jeg ikke bor i Sandefjord, uhuuuu. Hilsen Grethe

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er synd du ikke bor i nærheten av denne, Grethe, for det er virkelig en bruktbutikk litt utenom det vanlige, og med særdeles fine priser (for å gni det litt inn...) Du får skrive en mail om du er på disse kanter, så får vi ta en tur ;-)

      Ønsker deg en fin dag videre!

      Klem Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...