torsdag 27. september 2012

Pelle Cornelius 7 år / flere sybokser

Her har det vært noen travle og fine dager med bursdagsforberedelser og feiring av Pelles 7 års dag, først barnebursdag på søndag med bowling og venner fra klassen, og på tirsdag, med familien på besøk.

Det ble Mannen som sto for kakene her i år, gitt,-og det angrer jeg IKKE på! *ler* 
Jeg tok meg av forberedelser og innkjøp, og Mannen bakte, og så pyntet jeg til slutt. En FIN arbeidsfordeling, synes jeg selv *smiler* Det kom det en deilig Oreo-kake ut av + en deilig, saftig sjokoladekake (som jeg gleder meg til å spise videre på i dag!) 
Her er Oreo-kaken: 

...den andre ble startet på, innen jeg rakk å ta frem kameraet, og borte var den (nesten)! 

Det er ikke så mye jeg har fått sydd, men her er noen flere sybokser/strikkegreiebokser, 
som har fått nye eiere den siste tiden: 

Dette er min aller første syboks, og ble sendt til Junette i forbindelse med at jeg deltok i Craft it forward, 
en blogg-lek, hos henne. 

Og denne laget jeg til Elisabeth med bloggen Flisa`s Blog, da hun deltok i Craft it forward blogglek her hos meg. Har du også lyst til å være med, så *klikk her*!

Min kjære Mamma er ikke så veldig retro lenger (kan du forstå dét? *ler*), så det ble en boks med grafisk mønster utenpå og sne-leopard inni. Denne tror jeg hun bruker til make-up. Ah, jeg blir IKKE lei av å lage disse, de er så praktiske, og så gøy å lage! 

Jeg har laget ennå flere....men det må jeg heller vise frem en annen god gang. Dagen kaller! 
Ha en super fin torsdag!

Smil fra Marthe 


10 kommentarer:

  1. De er da helt igennem fantastiske! Bruger du en særlig DIY eller har du selv lavet mønsteret? Så fine de er!
    God dag til dig

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Didde Louise
      Dejligt du kan lide dem! Jeg startede ud med at følge en opskrift, som du finder linket til her: http://arvingencom.blogspot.no/2012/07/uki-kake-og-retro-strikkegreie-boks.html. Sidenhen har jeg lavet nogle stykker, så nu synes jeg det er nemt at variere selv mht til størrelser og vattering og hvordan lagene bliver syet sammen. Sjovt, og garanteret vanedannende! *smiler*

      Skriv gerne her hvis du får lavet dig nogle, eller en,-jeg vil jo gerne se din version af denne! God fornøjelse!

      Også rigtig god dag videre til dig!

      Knus Marthe

      Slett
  2. Tillykke med Pelle og sikke da nogle smukke sy-bokse du har lavet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Lene
      Ja, det var jo her det hele startede, husker du? Tak for din GODE hjælp med at finde rundt på nettet, i min (vores) jagt efter opskrifter på disse her! *smiler*

      Og tak for lykønskninger til Pelle! Han har haft en dejlig uge..

      Håber du får en fin dag videre!

      Knus Marthe

      Slett
  3. Kære Marthe

    Stort til lykke med Pelle - sikke en lækker kage han fik! :-) Og de der bokse, de er da helt igennem fantastiske!!

    God dag.

    Knus Mette

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Mette
      Tusind tak for lykønskninger til Pelle! Jeg må sige, at jeg var ret glad over at min kæreste tog ansvar for kage-bagning denne her gang. Det er han bedre til, end mig! (Måske også en smule mere tålmodig, når det kommer til sådan noget..? ;-)

      Dejligt du kan lide syboks / strikke-/ hækle-greje-boksene! De er så praktiske, og pynter så fint. *smiler*

      Også god dag til dig.

      Knus Marthe

      Slett
  4. hvor er det nogle søde bokse du laver :-) og en spændene blog du har. Glæder mig til at kigge ind en gang imellem. Sætter dig på min blog-rulle :-)
    Kig gerne ind og følg mig måske på lebahn-unika.blogspot.dk

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Jette
      Dejligt du kigger forbi! Håber du finder inspiration hos mig :-)

      Jeg kigger forbi din blog!

      Kh Marthe

      Slett
  5. Kære Marthe,
    masser af tillykke med Pelle. Sikke en flot kage:-) Og alt hvad du syr er jo så smukt - ha en god weekend.
    K.h.
    Christina

    SvarSlett
    Svar
    1. Kære Christina
      Tak for lykønskninger til Pelle! Og tak for sy-kompliment!
      Du må også have en rigtig god weekend! : )

      Kh Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...