lørdag 22. september 2012

Jeg viser frem ting

Da var det weekend igjen, og her i vi i gang med å tenke bursdagsfeiring for Pelle, som fyller 7 år på tirsdag. Han ønsket seg Bowling-bursdag, så på søndag blir det en fin gjeng fra klassen hans som samles på Metro lekeland og bowling her i byen. Jeg blir opptatt med å handle inn til bursdag, samt at jeg vil forsøke meg på litt kakebaking (ja, jeg sa jeg ville bestille en, meeen..)

Jeg vil også forsøke å få til litt sytid her i løpet av weekenden. Det kommer forresten en bilde-spam om noen dager, av ting som jeg har sydd i det siste, men ikke fått vist frem her ennå. Skal vi si, etter at bursdager og forberedelser er vel overstått? *smiler*

Disse fine Daisy-tallerknene fra Figgjo Flint hentet jeg her om dagen, hos denne fine bloggeren. Hun inviterte inn på kaffe og kake, og jeg fikk se det flotte resultatet av oppussings-prosjektet deres, som ble ferdig nå på sensommeren. Nydelig hus, og flott dame! Tallerknene skal videre til denne flinke bloggeren, som er ivrig samler av Daisy fra norske Figgjo. 


...og se denne fine blomster-tallerkenen, funnet på brukthandelen i byen her, matcher lekkert pastell-stoff! 

Min beskjedne, men fine samling opalin-vaser og et fint fat, også funnet på den lokale brukthandelen.

Og sist, men ikke minst, en kjempekoselig gave fra Maria (foreløpig uten blogg) som jeg møtte over tekstilbunkene på et lokalt loppis her i sommer. Vi fant raskt ut av at vi ikke var helt ferdig snakket, og møttes igjen her om dagen, til lunsj og kreativt snakk. De 2 like opalinvasene på bildet ovenfor, er en byttehandel med Maria. Hun hadde vært så heldig å komme over en liten bunke opalinvaser hos den lokale brukthandelen, 
og var så snill å dele med meg. 
...og vi var enige i at Tiger er en kjekk butikk... *ler* Tusen takk, Maria!

Ha en fin-fin weekend!

Smil fra Marthe 


12 kommentarer:

  1. Så mange fine ting du viser frem. Gøy å få se. D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Drude
      Jeg synes selv det er gøy å se hva andre får "dratt i hus"! *ler*

      Ha en fin ny uke!

      Klem Marthe

      Slett
  2. Uhhh, sikke nogle fine ting! vaserne er jeg helt tosset med. Smil fra Dk

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Mette
      Dejligt at du kigger forbi,-og ja, det hvide vaser er SÅ fine, især når man sætter dem sammen i grupper! Jeg har i hvert fald begyndt at samle!

      Håber du har haft en dejlig weekend! Rigtig god ny uge til dig!

      Knus Marthe

      Slett
  3. Nej hvor jeg glæder mig til at se de fine Daisy'er sammen med resten af mine.
    Det er så sødt af dig, at du vil hjælpe mig med at få samlet dem :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Helene
      Ja, de er smukke, de Daisy`er! Jeg er spændt på at høre, hvor mange du har fået samlet dig efterhånden. Det er klart at jeg holder et øje åbent efter tallerkner til dig *smiler*

      Kan du have en rigtig skøn ny uge!

      Knus Marthe

      Slett
  4. Heisan
    Takk for sist og takk for koselig mail! Jeg er ikke så flink til å få svart på alle de mailene som dukker opp i innboksen og tregner å skjerpe meg der.
    Her var jo Daisy-asjettene også som bare er på gjennomreise hos deg. Flotte opalinting du viser fram. Jeg har spart på disse vasene og har nå tror jeg rundt 18 stk. som jeg bruker på festbord. Det blir veldig stilig.
    Ha en koselig helg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kaspara
      Selv takk,-det var så koselig med en liten (lang!) snakk, og en titt i det nydelige huset deres! Ja, Daisy tallerknene er "on tour" til DK, jeg tar dem nok med neste gang jeg skal til Kbh, tenker jeg. Litt risikabelt, synes jeg, å sende dem med posten..?

      Opalinvasene, ja, de er SÅ fine når man setter dem sammen,-så jeg kan forestille meg at det blir fest når du stiller opp alle dine 18 stykker! *smiler* Jeg har i hvert fall begynt å samle selv.

      Ønsker deg og dine en flott ny uke!

      Klem fra Marthe

      Slett
  5. Så flotte ting :o)
    Og gleder meg til å se alt du har laget...

    Her burde jeg snart prioritere rydding fremfor
    sying snart, for kommer meg nesten ikke inn
    på syrommet nå, hehe....
    Men når man har etpar dukker som opptar alt av
    tanker og fritid, så er ikke ryddingen så
    lokkende :oP

    Håper du har hatt en fin helg, og at dere
    får en flott bursdagsfeiring :o)
    Og kaken(e) blir nok helt flott!!!

    Klem fra Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Cecilie
      Takk for koselig hilsen!
      Ja, nå er det ikke det at jeg har sydd så fryktelig mye avansert, eller noe, men det er jo gøy å vise det frem allikevel! *ler* Det kommer en av dagene, når jeg får litt tid til overs!

      Ha, ha, jeg kjenner til det med å ha prosjekter på gang, så man nesten ikke føler man har tid til annet enn å ferdigstille noe man er ivrig i gang med. Det skal være litt rot mens man holder på! Jeg gleder meg til å se hvordan dukkeprosjektet ditt skrider frem!

      1. etappe av bursdagsfeiring for Pelle er vel overstått i dag. Det var kjempegøy, og jeg tror alle koste seg. Vi voksne er i hvert fall pittelitt slitne i bein og hoder, etter mye volum og mye aktivitet i dag. *smiler*

      Ha en flott ny uke!

      Klem fra Marthe

      Slett
  6. Hei igjen :) Nå er jeg her, og skal lese meg nedover! Enig i at Tiger er en morsom og fin butikk, skal til Oslo i helga, så jeg gleder meg veldig til å se hva de har inne nå :) Flott blogg du har! Legger meg til som følger :) KLEM!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Randi! Kjempekoselig at du titter innom meg her :-) Jeg titter forbi deg også! : )

      Klem Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...