mandag 17. september 2012

Alba-pute

Lørdagen tilbringte vi i gode venners selskap. Det er lenge siden vi har fått til å møtes på denne måten, da det har vært sommerferie med reiser hit og dit, og skolestart og jobb og sykdom i skjønn forening. You name it. Ting tar tid, sånn er det. Men, endelig, på lørdag lykkedes det å samle troppene til litt felles middag og lek 
for barna. Mennene fikk seg en god prat om duppeditter og sånn, og vi Mamma`ene fikk oss en prat om 
krea prosjekter og andre VIKTIGE ting. *ler* 

Min gode venninne BURDE SÅ ABSOLUTT hatt sin egen krea-blogg, men det har hun altså ikke. Ennå... 
Hun er nemlig fantastisk flink til å: strikke + hekle + brodere, og nå har hun jammen begynt å sy, også! 
Puh! Jeg vet ikke hvor dette skal ende.. *smiler* 

Puten måler 50 * 50 cm


Denne fantastisk flotte puten har hun brodert og sydd i gave til Alba Magnolia, som datteren min jo egentlig heter. Et kjempebroderi! Bak denne ligger det ca. 1000 timers jobb, og den er intet mindre enn fantastisk. 
Og jeg som har et par fiiine broderier liggende (ubroderte ennå), vet hvor jeg skal henvende meg for å få litt broderi-tips i løpet av høsten, ja! Gleder meg allerede! 

Denne her får i hvert fall hedersplassen som pyntepute i Albas seng. TUSEN TAKK, kjære Lidija!

Ha en flott ny uke! Nyt det deilige høstværet!

Glade smil fra Marthe 

6 kommentarer:

  1. Hvor er det en smuk pude og ja din veninde burde ha' en blog, men det er jo dejligt at du deler hendes fine arbejde med os.
    Og nøj hvor er det et smukt navn din datter har.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kære Lene
      Ja, det burde hun egentlig have! Indtil da, så viser jeg det hellere frem her, måske bliver hun fristet til at sætte i gang?... hi, hi.
      Tak for navne-kompliment! Vi er rigtig glade for hendes navn *smiler*

      Kan du have en dejlig dag, Lene

      Knus Marthe

      Slett
  2. Hei Marthe, wow, takk for så mye skryt :) Må innrømme at jeg er selv veldig fornøyd med
    resultaten, bare midt i arbeidet tenkte, kanskje blei lit for stor jobb med det små tidens resurser.Takk for forståelse og venting Marthe :) Om min egen bloggen,hm :) ,må samle meg kanskje til vinter, da som gartner har lit bedre tid.Jeg bare begynner å finne bloggens verden.Det er så mye flinke med håndarbeid som deler sine ideer og kunstverk med andre.Takk for dere :)

    Hyggelig dag for alle...

    Klem Lidija

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Lidija
      Ja, nå har vi snakket sammen både en og to ganger, innen jeg fikk litt ekstra tid til å kommentere tilbake her på bloggen *smiler*

      Det du lager er SÅ flott, og fortjenter både å bli vist frem, og skrytt av! Og så er det litt ekstra gøy å være kreativ, når man kan dele gleder og utfordringer med andre som har samme interesser, synes jeg. Hvis du får tid i løpet av høsten og vinteren, så hadde det vært koselig med en Lidija-blogg, vet du! *smiler*

      Ha en flott ny uke, kjære du.

      Klem fra Marthe

      Slett
  3. Den er virkelig smuk Marthe - dejligt med en dygtig veninde, der deler ud af sin kreativitet. Og hvor lyder det smukt - Alba Magnolia.
    K.h.
    Christina

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Christina
      Tusind tak for din søde kommentar,-her er vi også rigtig glade for den skønne puden! Og ja, det er så dejligt både med en kreativ veninde, som man kan tale om krea (nørde) ting med, men også en blog, hvor man kan dele inspirasjon og krea ting og tanker med andre, der har de samme interesser som en selv. *smiler*

      Og ja, Albas navn er vi også rigtig glade for,-selv om hun selv nok skal blive lidt større, inden hun klarer at udtale sit eget (lidt lange) navn. Lige nu siger hun selv "Abba-Lola" *griner*

      Ønsker dig en dejlig ny uge!

      Kh Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...