lørdag 8. juni 2013

Sesong-åpning hos Anne Moland Brukthandel

Endelig, godt uti loppis-sesongen, åpner søte Anne Moland brukthandelen sin for oss skattejegere igjen! Hun bor på en deilig gård like utenfor Sandefjord sentrum, og kan i år skilte med Sandefjords fineste "dam", helt ny for sesongen. Det ligger mye hardt arbeid og planlegging bak denne helt spesielle dammen, og jeg må si at den i seg selv er et besøk verdt! 

Her kan man virkelig nyte å gå på skattejakt i vakre omgivelser!

Det skal sies at Anne er samler. Hun har ikke bare hyllene fulle av litt av hvert, hun har MYE av hvert! Hun har også 
et godt øye for de gode tingene. Det får man etter å ha samlet i så mange år, ikke sant? 


 Jeg f.eks, er veldig glad i retro, og er du som jeg glad i tyske vaser, Figgjo Flint, Stavanger Flint, Bavaria, Rørstrand, Egersund Fayance, retro kjeler, brune glasskrukker og medisinflasker, gamle vinballonger, sjarmerende solide møbler fra 50-tallet og deromkring, tallerkenrekker, settekasser, stoler, hyller, teak speil, kofferter og gamle syskrin, for å nevne noe, så er dette bestemt stedet å gå på jakt.

 (For hun har nemlig alt det jeg ramset opp, og sikkert 12.000 flere ting, som jeg ikke har tenkt meg å ramse opp nå.) Kobber og tinn, glemte jeg visst.
 
 Bavaria servise i nydelig farge...
 
 Og så spottet jeg den kuuleste retro parasollen til varme soldager på møbel-låven hennes! Sukk, jeg var SÅ langt fra å kjøpe den med meg da jeg var innom henne for å ta disse bildene, og hadde det ikke vært for at Mannen ikke er så altfor glad i retro (synd og skam), så hadde den altså stått og pyntet her i hagen i sommer... Virkelig fin! (IKKE kjøp denne, hvis du har tenkt deg innom i løpet av helgen, eller resten av sesongen for den saks skyld...Det kunne jo hende at Mannen her i huset ombestemte seg mht til retro-stilen ;-) Hi, hi.

Anne åpner dørene kl. 12.00 i dag, og har du ikke mulighet til å komme innom denne helgen, så planlegg et besøk i løpet av sommeren, det kommer stadig nye ting inn har jeg blitt lovet ;-)

Brukthandelen ligger like til høyre for Gokstadhaugen i Sandefjord,
og holder åpent (nesten) hver lørdag og søndag gjennom hele sommeren!

Du kan følge Anne Moland på Facebook, og få oppdateringer på åpningstider og annet som er greit å vite om Brukthandelen hennes.

Dette var så dagens skattejakt-tips fra meg ;-) 
Ha en god loppis-helg der ute! ♥ 

 



 

4 kommentarer:

  1. Jeg kan ikke forstå at manden din ikke er vild med DIN retro-stil, for den er simpelthen såååå elegant :). Ja ja jeg ved godt, at jeg har nævnt det før, men jeg er endnu ikke på retro-bølgen ;D.
    Fine sager på billederne, MEN én ting, der skræmmer mig, er de der marmor-stager og sager. Åh nej det magter jeg ikke, at skulle se på igen. Unskyld, hvis jeg fornærmer nogen. Havde selv MASSER af det der marmor-halløj og har smidt det hele ud i håbet om, at det ALDRIG skulle dukke op igen ;D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusind tak for dine søde ord, kære Lene : )
      Hi, hi, jeg forstår dig mht til marmor-trenden. Jeg tror det måske har lidt med hvornår man er vokset op, 70`erne, 80`erne, etc, HVOR mæt man er på det ene og det andet, det plejer at gå i cirkel, det der med hvad man kan lide..? Uden at generalisere, naturligvis, for smagen er og bliver jo vildt forskellig :0)

      Kan du have en dejlig lørdag aften, Lene!

      Knus Marthe

      Slett
  2. Norge en virkelig liten:) Naboen min er barndomsvenninne din! Skal hilse
    God søndag
    Klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er sikkert og visst, B! :-) Så tilfeldig og koselig!

      Ha en fin kommende uke!

      Klem Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...