søndag 21. oktober 2012

En koselig dag, rett og slett!

Dette synet møtte meg, da jeg sto opp i morges:


Sånn helt uten at jeg hadde hørt dem, så hadde Pelle og Alba rigget seg til i sofaen, hvor Pelle satt og leste Tom & Jerry-tegneserie høyt for sin lillesøster. Alba hadde funnet EK potetgullbollen frem, fra lørdagskosen kvelden innen. SÅ søte, synes jeg naturligvis, at jeg må dele det med deg : )

Etter frokost var det på med regntøy og gummistøvler, og ferden gikk mot nabobyen, 
hvor de har barneridning på søndager. Bare se her, så stolte ryttere! 


Pelle har ridd flere ganger tidligere, og kommer selv opp på og av hesten. Alba har bare hatt SÅ lyst til å ri selv, men har vært litt redd for de store hestene, og har ikke tidligere våget seg opp på hesteryggen. Inntil i dag. Hun hadde talt om det i flere dager, så nå skulle det være. Pelle valgte den minste hesten, Alba den største. Logisk nok.

Kvelden tilbrakte vi i gode venners selskap, hvor barna fikk lekt fra seg, og hu-hei hvor det går ;-) og vi voksne fikk skravlet og oppdatert oss litt på krea-fronten (ja, for det er min venninne som er SÅ flink til å strikke og brodere, og som jammen meg har begynt å sy, også! ;-) Gøy, gøy!

2 av de store loppisene har det vært her i helgen også, og jeg rakk et par korte turer innom. Det ene i går, og det andre i dag, etter stallturen vår. Jeg fikk gjort meg noen fine kupp, synes jeg, som jeg gleder meg til å vise frem, så snart jeg har litt tid til overs :-)

Ellers blir det mye spennende som skjer i den kommende uken. Travle og fine dager! 
Ha en fin ny uke, du også!

Smil fra Marthe 

7 kommentarer:

  1. Sikke nogle kønne og kære børn du har!
    Jeg smelter også lidt hver gang at jeg ser mine to hygge sig sammen.

    SvarSlett
  2. Kære Marthe
    Sikke nogle kønne børn du har, og hvor er det skønt at de har glæde af hinanden. Billedet af din datter på hesten er slet ikke til at stå for :-) Dejlig dag til dig

    SvarSlett
  3. Åh, hvor ser det bare ud til at have været en fantastisk dag! Og sikke dejlige børn du har.

    SvarSlett
  4. Jamen hvor er det dog nogle herlige billeder af dine dejlige børn.

    SvarSlett
  5. Hvor er de bare søde - og seje.....
    Kh. Lene.

    SvarSlett
  6. Fantastiske billeder. Især det i sofaen - ih hvor er det bare skønt!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusind tak for alle jeres dejlige kommentarer : ) Det varmer alltid med lidt roser af ens kære små ;-)

      Med ønsker om en dejlig efterårsdag videre!

      Stort knus fra Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...