fredag 16. august 2013

Titt-tei :-)

Ja, det var rett og slett den eneste overskriften jeg kom på, nå som det har gått "år og dag", eller i hvert fall en halv sommerferie, siden mitt siste blogginlegg! Jeg inrømmer med det samme, og uten bortforklaringer, at bloggen har vært en nedprioritert post her i sommer, med flotte solskinnsdager og barna hjemme fra skole og barnehage.

Her har vi hatt den fineste, beste sommerferien, og selv synes jeg tiden har gått altfor fort mot høst. 
Plutselig var det kaldere i luften igjen, det er nesten så jeg ikke rekker å summe meg og venne meg til sommerdager, før buksene må på og det igjen er kaldt å gå barbeint på gulvet om kveldene.. Deilig med litt friskere luft, når man ser det fra den positive siden.


 Det har vært en fantastisk fin sommer, vi har bl.a kost oss på ferie i København, med strandturer, Sommarland i Bø, vennebesøk, på hyttetur med Mormor, hjemme-prosjekter, og i forrige uke hadde vi noen fantastisk fine dager sammen i Billund/Legoland. Alba startet i barnehagen igjen nå på mandag, og Pelle stor-koser seg med fotballskole hele denne siste ferieuken. Jeg synes vi har fylt denne sommerferien med gode opplevelser, og står igjen med mange gode ferieminner! ♥

 Her er vi på min kjære Mammas hytte i Vrådal. Pelle leker på "baksiden" av hytta, den siden som vender mot Vråvann. Inne i lysthuset, og Stabburet, som foreløpig fungerer som et kjempestort redskaps-skjul ;-)

Alba og bestekompisen plukker markjordbær  

Pelle har tatt dette fine bildet fra Legoland, vi brukte laaang tid på å nærstudere mini-land ♥
 
 Alba følger Pelle på fotballskolen ♥

Symaskinen, ja, den har også stått, og står fremdeles, urørt siden sist. Jeg har hatt et behov for å lære noen nye ting, som ikke krever at jeg skal dra frem 2 maskiner og alt stæsjet hver gang jeg får lyst til å gjøre noe kreativt. (Jeg må visst se å få orden på krea-hjørnet mitt, så dette kan stå klart til enhver tid, som jeg ser mange andre flittige sy-glade har rundt omkring.) Istedetfor å sy, har jeg dog begynt å lære meg å hekle, litt annet enn bestemor-ruter (som jeg kunne fra før, men var litt lei av ;-).. Det har naturligvis gått ut over Retrostoff-utfordringen, som jeg jo startet opp i januar, og det kommer derfor ikke noen bidrag fra meg i denne omgang. Jeg er slett ikke lei av retro stoff, neida, stoffbestillinger har det vært mye av i sommer, og nytt retro stoff finner stadig veien hjem. Men sy-lysten må komme, når den kommer. Jeg merker at jeg ikke kan presse den frem, det skal være av lyst. Men jeg har begynt å tenke ut noen små-prosjekter som jeg gleder meg til å prøve krefter med NÅR lysten og tiden igjen er der.

 
Disse holder jeg på med for tiden, det skal bli til en pute. Jeg har tidligere vist *dette teppet* som Alba fikk av Mormor, og disse blomstene er heklet etter samme oppskrift. (Jeg deler gjerne, så det er bare å si i fra om du ønsker oppskriften.)

  Nå i sommer har jeg også fått øynene veldig opp for mediet Instagram, etter min mening et super-sosialt sted, med masse fin inspirasjon, og mange bloggere jeg følger har også funnet veien inn dit, super hyggelig, for så kan man snakke litt sammen i hverdagen, og være så seriøs eller useriøs man nå føler seg fra dag til dag. Lett er det også, når man allikevel har mobilen med seg rundt i hverdagen. Perfekt for travle sommerferie-dager, og ellers også!

Tusen takk til deg som fortsatt henger med her hos meg, og velkommen til nye ansikter, som til tross for blogg-sommerferie har tittet innom meg her! Gleder meg til blogge-høst sammen med dere! (Husk også at du kan titte med 
i hverdagen min på Instagram, hvis jeg nå ikke får oppdatert bloggen så ofte som jeg ville ønske jeg hadde tid til, 
mener jeg..)

Fortsatt fine sensommer-dager til deg!




6 kommentarer:

  1. Jamen det er jo så dejligt at følge dig både på IG og bloggen.
    Hvor er dine hæklede firkanter utroligt smukke. Jeg kunne måske godt lige tænke mig opskriften. Har du gemt den der tegning/diagram, som vi lavede på Hotel Legoland? Måske du kan tage et billede af det og ligge det på IG til mig eller i en mail?
    Knus fra Lene (der synes det var sååååå fedt at kunne tilbringe tid med dig hele 2 gange i ferien)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kære søde Lene
      Tak for dine altid søde hilsner, både her og på IG : )
      Jeg har sendt dig et billede af det fine diagrammet du tegnede til mig, og sender opskriften til dig! <3

      Det er SÅ fedt at vi nåede at mødes hele 2 gange i løbet af sommerferien! Det bliver ikke sidste gang ;-)

      Kan du have en rigtig dejlig weekend!

      Knus fra Marthe

      Slett
  2. ser ud til i har haft en skøn sommerferie :) du må meget gerne lige sende opskriften på de hæklede ruder - de er alt for fine, især i den farvekombination du har lavet :) sandravarn@gmail.com

    kh

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har vi, Sandra, det har været en skøn sommer : )
      Dejligt du kan lide mit hækleri, og du må gerne få opskriften.
      Sender du mig en mail med din adresse, så får jeg den sendt afsted til dig en af dagerne : )

      : ) Marthe

      Slett
  3. Det har vært veldig kjekt å følge dere og ferien på Instagram, og kjekt at du er tilbake igjen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. I lige måde, Anne, veldig fint å følge deg også : ) Takk for fine ord, både her og på IG! Ja, nå får vi se om blogge-lysten (og tiden) tar seg opp igjen. Det tror jeg ;-)

      Ha en flott helg!

      Klem fra Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...