tirsdag 20. august 2013

Litt forandringer i hjemmet

Nå har jeg ikke for vane å vise bilder fra mitt lille hjem, det har vel sjeldent skjedd her på bloggen, når jeg tenker meg om ;-) Jeg synes det er vanskelig å ta gode bilder av interiør, og beundrer alle flinke interiørbloggere for alle de fantastiske bildene de klarer å trylle frem! 

Etter at jeg slang meg med på Instagram-bølgen, har det allikevel våknet en liten "detalj"-fotograf i meg, det er jo ikke så store bilder man får publisert på Instagram, og derfor lettere (synes jeg) å ta bilder av slikt som f.eks fine detaljer 
av ting og tang.

I løpet av sommeren har det sneket seg inn litt nye, fine ting her hjemme, som jeg er blitt så glad i allerede. Bl.a disse fine Omaggio-vasene fra Kähler, de pynter virkelig fint opp!

 Første i rekken var denne store, som jeg fant på tilbud på Super Speed, da vi var på vei fra Billund, Legoland.

 ...og da måtte jeg jo også sikre meg den fine Omaggio`en i medium, mens de var på tilbud :-) Fine, ikke sant? 

På søndag var det egentlig en ganske kjedelig dag her, med lite energi til å finne på så mye i regnværet som var. Da fikk jeg plutselig ånden over meg, og fikk ommøblert litt i vårt lille hjem. Det er ikke så lett med ommøblering på liten plass, og det er viktig at tingene får en praktisk, men allikevel fin plassering. Min gamle, fine slagbenk er en av få litt større ting jeg valgte å ta med meg den gangen jeg flyttet fra København. Der ble den brukt som kjøkkenbenk. Her hjemme har den stått i gangen, med det formål å fungere som en liten forlengelse av stuen/fint blikkfang. Sånn funket det ikke i praksis, dessverre, og den ble altfor ofte overlesset med ferdigbrettet klesvask, bunker med retro stoff, og annet som lett fant veien dit bare fordi den sto der.. Det rakk jeg dessverre ikke ta bilde av, innen jeg flyttet den hit:


Nå har den fått nytt liv i kjøkkenet, som seg i grunn hør og bør ;-) Den er ganske lang, og fyller en del mer enn vi er vant til, MEN, jeg synes det ble så koselig, tross alt. Jeg nyter allerede å sitte der, med kaffekoppen og Mac`en 

Ønsker deg en fin tirsdag!




10 kommentarer:

  1. Absolutt ingen grunn til at du ikke skal kunne legge ut interiørbilder:))) Disse var jo helt nydelige.... vi må ikke bli så perfeksjonister at det ikke holder med sånn som vi har det... om du skjønner hva jeg mener;) Når jeg får inspirasjon av andres bilder her i bloggverdenen er det som oftest det hverdagslige og tilfeldige som fenger:) Morsomt med den benken din på kjøkkenet, jeg har gjort det samme på hytta vår denne sommeren, altså flytta en slik benk inn ved spisebordet.... Blir innlegg inne hos meg om hytteprosjektet mitt i dag - stikk gjerne innom;) Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. TUSEN takk for oppmuntrende og snille ord, Synøve! Enig i alt du sier :0)
      Jeg er SÅ glad for slagbenken på kjøkkenet, og gangen er jeg også blitt veldig glad for nå, hvor benken er borte (den passer bedre til å sitte på, enn å romme bunker med ferdigbrettet klesvask og retrostoff, etc ;-) og det har blitt mer luft der. Liten plass krever at det ikke er altfor mange steder å legge fra seg ting i farten ;-)

      Jeg titter innom deg! Ha en fin helg videre!

      Klem fra Marthe

      Slett
  2. ser så hyggeligt ud - rigtig fint med den nye placering.også rigtig skøn farve bord + stole har :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Dejligt at du synes det, Sandra! : ) Jeg kan også godt lide farven på stolerne og bordet, de var sådan allerede da jeg købte dem, og jeg har flere gange overvejet at male dem, men nænner det ikke rigtig..

      Knus fra Marthe

      Slett
  3. Jeg ELSKER dit køkken!!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Uha, jeg troede jeg havde fået svaret dig på denne, sødeste Elisabeth..! (Det var nok fordi vi skriver så tit sammen ellers ;-)
      Men tusinde tak for dine søde ord om mit lille, lille køkken ;-) Jeg er så glad for slagbænken i køkkenet, og gangen/entréen er også blevet luftigere efter at bænken blev flyttet. Dét er også skønt! : )

      Kan du have en dejlig weekend videre!

      Knus fra Marthe

      Slett
  4. Koseleg kjøkken du har:) Fint med benken der, ja:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du synes det, Sonja! : ) Takk for koselig kommentar <3

      Ha en fin dag!

      Klem fra Marthe

      Slett
  5. Svar
    1. Hvor hyggeligt du synes det, Jette : ) Tak for din søde kommentar : )

      Håber du har haft en dejlig sommer!

      Knus fra Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...