mandag 15. juli 2013

Tapet-esker & besøk i Retro Villa

Når man bor smått, trenger man gode løsninger til oppbevaring, og jeg er blitt veldig glad i å lage disse fine tapet-eskene som rommer både stort og smått. De er først og fremst tiltenkt mine krea ting som fyller hele skrivebordet, samt mange andre steder rundt om kring i hjemmet, men også til barnas småting. Mannen har sågar fått sin egen tapet-eske, som han ennå ikke riktig har tatt i bruk, så kanskje ender den også opp som krea-boks, det skal du ikke se bort i fra..

Den største er kledd i tapet som jeg har byttet med Anne-Sofie//Fingernem 
 Den andre boksen, er en bitteliten Gütermann sytråd-eske, som ble ny og fin med vakkert småblomstret 
tapet fra Retro Villa.

  Tapet-himmelen! 

 Jeg var så heldig å få handlet med meg noen nye vakre tapeter da jeg var innom denne fine butikken i København. Alba og jeg koste oss med å kikke på hhv tapet-lekkerier og lekre ruller med masking tape.. Søte Berit var så hyggelig å slå av en prat med, og Alba elsket de fine rullene med masking tape i flotte farger og mønstre. ALLE rullene med tape kom opp på disken innen Mamma var ferdig å kikke på tapet, og hun fikk tygget og delt en HEL pakke tyggis med Berit mens hun ventet. Veldig god deal, syntes Mamma, som endte opp med bl.a disse lekkeriene:

 Lykke, lykke!

Jeg har fulgt Anne-Sofie//Fingernem sin fine DIY på tapet-esker. Hvis du skulle få lyst til å lage dine 
egne fine esker, så finner du fremgangsmåten der : ) God fornøyelse!

  Ønsker deg en fin ny uke  

Smil fra Marthe 

10 kommentarer:

  1. Smukke æsker og en god idé at beklæde gamle æsker.
    Masser af sommer-knus fra Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Tak, kære Lene! ♥ Det er også sjovt at lave dem, synes jeg, og så får man dem i sit favorit tapet / papir : ) Men det er sikkert billigere at købe fine æsker i Søstrene Grenes eller lignende, men det bliver ligsom ikke helt det samme.. ;-)

      Håber du har det godt, og at du nyder at Kasper igen er hjemme efter sin lange Sverige-tur!

      Kys og kram fra Marthe

      Slett
  2. Utrolig lekre bokser! Man kan ikke få nok esker til ting og tang, og når de ser så flotte ut, kan de stå hvor som helst :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anne, det er deilig å få samlet krea-"rotet" litt i fine esker :0)

      Håper du nyter sommeren!

      Klem Marthe

      Slett
  3. Veldig fine bokser - pynter fint opp :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig hilsen, Elisabeth!
      Håper du også har hatt en fin sommerferie! Satser på å være komme meg i gang med bloggingen igjen her nå, nå som sommeren er på hell, og hverdagen igjen er her : )

      Klem fra Marthe

      Slett
  4. Smukke æsker - og så er retrovilla jo bare et paradis for sådan nogle retroelskere som os !!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tak for din søde hilsen, Rikke! Jeg satser på at få liv i bloggen igen nu, efter sommerferien ;-)

      Og ja, Retro Villa er virkelig bare en lækker lille butik for os retro-elskere ;-)

      Kan du have en rigtig god weekend!

      Knus fra Marthe

      Slett
  5. Hei Marthe, har kjøpt retrostoff av deg via finn tidligere og synes det var veldig hyggelig da jeg oppdaget bloggen din. Har lagt meg til som følger hos deg. Ønsker deg en fin uke, Pam

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig, Pam, at du fant veien inn på bloggen min! : ) Koselig at du vil lese med : )

      Håper du har hatt en fin sommerferie!

      Klem fra Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...