søndag 19. mai 2013

Bruktfunn-forelskelse ♥

Lørdag var jeg og min barndomsvenninne innom en av byens bruktbutikker, hyggelig adspredning etter fredagens travle program! Jeg har lenge vært på jakt etter den rette tv-benken med oppbevaringsmuligheter til alt det som ellers skaper "rot for øyet", dvd`er, dvd-spiller, tv-boks, fjernkontroller, osv.. Og så falt jeg over denne lave skjenken. Etter å ha konstatert at den var solid og i super stand, i tillegg til en fin-fin pris, så tenkte jeg at den var perfekt til formålet. Litt bredere enn den lille tv-benken vi har her hjemme nå, og med skyvedører og fin-fine skuffer.


Mannen i huset er ikke så veldig fornøyd, så vi får se om den får en sjanse, eller om den må videre. Men, jeg tror jeg er forelsket. I skjenken ;-) Den må få en omgang maling, og en ny sjanse, synes jeg. Ofte så er det jo slik at en ting ser ganske så annerledes ut når den kommer inn i hjemmet sammen med andre ting, enn man kanskje kan forestille seg når det står sånn helt for seg selv (og med så mye rot oppå ;-) Jeg lover å stå klar med malepenselen, og krysser fingre for at den får bli.

Disse fine tingene her handlet jeg også med meg:

 Figgjo Flint smørblomst-tallerkner og skåler, saftglass i sommerlige farger, mintfargede porseléns serviettringer

Egersund, fine underskåler i samme design som en av mine yndlingstallerkner. Samler på disse, og håpet er at det dukker opp flere på min vei : )

Et par ting til ble med meg hjem i dag. Disse vil jeg vise på et senere tidspunkt, etter at jeg har fått tatt et bilde : ) 
Nå skal jeg nyte sommerværet som plutselig har kommet over oss! 

Ha en strålende fin dag der du er! 

Smil fra Marthe




11 kommentarer:

  1. Den er da helt fantastisk - glæder mig til at se den forvandlede skænk. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tak, søde Line! Det er skønt at høre, at du også kan lide den : ) Jeg tror nemlig det vil kræve lidt overtalelse her hjemme, for at den må få blive, da manden min ikke er så (understatement) begejstret for den ;-)

      X`er dog fingre for at jeg på et tidspunkt får vist den frem, nymalet, her på bloggen : )

      Hav en dejlig aften!

      Knus Marthe

      Slett
  2. Du købte den altså? :)
    Jeg synes nu også at skænken er vældig fin. Hvilken farve skal den males i?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kære Lene, jeg købte den uden at blunke! ;-) Jeg har fået et godt tip om at male den i en flødehvid farve, så bliver den måsken epoke-neutral nok (hi, hi) til at den må få blive : ) Jeg tror, det bliver super fint!

      Håber du har haft en fin dag, og at aftenen bliver ligeså! : )

      Knus Marthe

      Slett
  3. Jeg forstår kærligheden til skænken... Glæder mig til at se hvor lækker den bliver, er sikker på du nok skal få overbevist manden om at den skal blive...

    Men porcelænet er da også virkelig lækkert!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tak, søde Karen Elisabeth! Det håber jeg virkelig også, at den må få blive! Jeg elsker den virkelig! <3

      Og porcelænet er jeg bare rigtig glad for, nyder at bruge det her i dag : )

      Håber det går bedre af kvalmen nu, hvor du er kommet lidt længere i graviditeten!

      Knus Marthe

      Slett
  4. Så mye fint du har kjøpt og skjenken var jo flott:-) Det smørblomstserviset husker jeg at mine besteforeldre hadde når jeg var liten, moro å se det igjen:-) Flott blogg du har, legger meg til som følger. Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  5. Sikke nogle skønne lækkerier du fandt på din vej! :)

    SvarSlett
  6. For noen fine funn !

    SvarSlett
  7. Den er bare så fin den skænk! Den kan jeg godt forstå at du faldt for :)

    Underkopperne med zig zag-mønster er for skønne!

    Kh. Mirjam

    SvarSlett
  8. Skikkelig kupp, den er jo bare nydelig :) Håper du får beholde den!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...