onsdag 1. januar 2014

Nytt år! Pluss desember måneds retrostoff favoritt

Jeg trodde jeg skulle rekke det, og det gjorde jeg som sådan også..! Jeg rakk bare ikke å lage et blogginnlegg om det, innen det plutselig var 1. januar i nytt år ;-) 

Natt til den 31. desember sydde jeg en veske, etter et mønster jeg lenge har hatt lyst til å prøve. Det er 
Kirsten Agnethe//Chilipigen, som har laget mønsteret til denne fine Hobo vesken. 


Det hundetannmønstrede stoffet er fra Stoff & Stil, og retrostoffet er et jeg har kjøpt av Junette//PatternLike. Vesken er foret med lys rosa stoff jeg har kjøpt i en gjenbruksbutikk. Som skulderstropp har jeg brukt et fint, korallrødt belte, også funnet i gjenbruksbutikken. Beltespennen beholdt jeg på, isteden for å klippe den av, da jeg synes den var så fin ;-) 

Jeg beklager litt dårlige bilder, de er tatt i hui og hast i går. Da gikk nemlig hele dagen med på å gjøre i stand til gjester som skulle komme på nyttårsaften-middag.

Nyttårsaften ble feiret sammen med min gode venninne, mannen hennes og deres to barn. Da ble årets siste pinnekjøtt-måltid også nytt i fulle drag. Man kan vel godt si at "det er godt det bare er jul én gang i året", for SÅ mye som jeg har spist i løpet av de siste dagene, kan umulig være bra i lengden..? Neida, det må være lov å kose seg, og det har jeg tenkt å gjøre også i tiden fremover ;-)

Jeg vil samtidig få takke alle som har tittet innom meg i året som har gått, 
håper dere har kunnet finne noe som inspirerer på veien! : ) 

 ♥    ♥    ♥

En ekstra takk til dere som også har vært med og vist frem flotte ting dere har laget i Retrostoff utfordringen, som jeg startet i januar 2013! Til dere som har lyst til å se hva andre har laget av deres helt egne retrostoff favoritter, så finner du link med oversikt over deltagerene i høyre sidebar. Masse fin inspirasjon! 

Riktig godt nytt år! Jeg håper vi ses også i dette nye året!
 







29 kommentarer:

  1. Svar
    1. Dejligt at høre, at du kan lide tasken, Camille! Den var rigtig sjov at sy, synes jeg. Er allerede i gang med nummer 2. Måske bliver det også flere.. Det ligner ikke ellers mig at gide at lave flere af samme ting ;-) Men lige denne var både sjov at lave, og en praktisk ting. God kombi ;-)

      Knus fra Marthe

      Slett
  2. Også rigtg godt nytår til dig, Marthe. Tak fordi du udfordrede os engang tilbage i januar 2013:-) Jeg mangler stadig december måned, men så er jeg også i hus;-) Det er den slags udfordringer, som er med til at skabe sammenhold i blogland.

    Kh
    Anna

    SvarSlett
    Svar
    1. Kære Anna
      Tusinde tak for din søde hilsen. Det har været så spændende og fint at se, alt det fine du har lavet i Retrostof-udfordringen, igennem det sidste år. Du er ikke den eneste (kremt, kremt) der ligger "bagud" med at få syet noget hver måned, det gjælder også undertegnede ;-) Meningen var jo at det skulle være af lyst. og hvis man nu havde tid : )

      Jeg er (som du måske lægger mærke til, ikke så aktiv herinde pt. Jeg har ikke rigtig haft den store lyst, tid og overskud, men forhåbentligvis vender lysten (og blog-overskuddet) tilbage i løbet af det nye år..? Jeg blev virkelig glad for din besvarelse inde hos dig for nogen tid siden, og vil da lade bloggen leve også i tiden fremover, til trods for at jeg ikke selv er så aktiv som jeg nu har være tidligere. Jeg nyder stadigvæk at kigge forbi dig, det vil jeg du skal vide : )

      Håber I har kommet godt ind i det nye år.

      Knus fra Marthe

      Slett
  3. Hvor er den fin... wow! ;)

    Kh
    Christina

    SvarSlett
    Svar
    1. Dejligt at vide, at du synes om tasken! : ) Dine ord varmer ♥

      Rigtig god weekend!

      Knus fra Marthe

      Slett
  4. For en kul veske! Og så fin og inspirerende blogg. Har lagt meg til som følger og kommer gjerne forbi igjen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gode ord, Siri! Er midt i flytting nå, så bloggen er litt nedprioritert i disse dager.. Veldig koselig at du titter med, jeg kommer sterkere tilbake etter hvert ;-)

      Ha en fin uke videre!

      Klem Marthe

      Slett
  5. On the chance a plant resides somewhat close to a human population, the concentration of gases may constitute a health hazard, aside
    from being a source of offensively odiferous gases.

    Remember, not all grit is just dirt; it can include many different elements
    and materials that can't be removed through the pooling process.
    According to the next decade there is a double-digit growth,
    increasing by 15% each year, only 5 years, 1.

    Also visit my blog; mis.bus.ubu.ac.th []

    SvarSlett
  6. I don't even know how I ended up here, but I thought this post was good. I don't know who you are but certainly you are going to a famous blogger if you aren't already Cheers!I must admit that this is one great insight. It surely gives a company the opportunity to get in on the ground floor and really take part in creating something special and tailored to their needs....Cccam Server

    SvarSlett
  7. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    SvarSlett
  8. Thought I would comment and say great theme, did you design it on your own? Its really great!
    Thank you for the great info! I would never have gotten this by myself!
    I'm having a weird problem I cannot subscribe your rss feed, I'm using google reader fyi.
    When I open up your RSS feed it throws up a ton of weird text, is the problem on my reader?
    Soft Trending

    SvarSlett
  9. regarding my weblogs
    hello m8 the information on this blog is just amazing it keeps me coming back time and time again ,personally i met my wife using this site so i couldnt like it any
    Brother Ink Cartridges

    SvarSlett
  10. I noticed something as well about this topic on different blog.Amazingly, your linear perspective on it is diametrically opposite to what I read previously. Im still reflecting over the conflicting points of view, but Im tipped strongly toward your point of view. And in any case, thats what is so outstanding about modern democracy 600 high authority UK directory submission and 400 search engine submission

    SvarSlett
  11. Do you care if I post part of this on my webpage if I post a link back to this site?
    Zune and iPod: Most people compare the Zune to the Touch, but after seeing how slim and surprisingly small and light it is, I consider it to be a rather unique hybrid Sarah Berger

    SvarSlett
  12. publish the best knowledge on , dont you imagine so?
    now in my rss reader)))scholarships for single moms
    Some webmasters try to apply articles from free substance directories to make visitors to their internet site and make some money. This is mostly large for those who have only bshopbymark

    SvarSlett
  13. ocal library and most books the place not as influensive as your information. I am very glad to see such information which I was searching for a long time.This made very glad! Anyway, in my language, there usually are not a lot good supply like this.
    Wonderful learn, I simply handed this onto a colleague who was doing some research on that. And he actually purchased me lunch because I discovered it for him smile So lSarah Berger

    SvarSlett
  14. Zune and iPod: Most people compare the Zune to the Touch, but after seeing how slim and surprisingly small and light it is, I consider it to be a rather unique hybrid that combines qualities of both the Touch and the Nano. Its very colorful and lovely OLED screen is slightly smaller than the touch screen, but the player itself feels amazon hydrogen water
    consumer reports hepa air purifier
    rensair air purifiers cost

    SvarSlett
  15. Hey nice blog, just looking around some blogs, seems a pretty nice platform you are using. Im currently using Wordpress for a few of my sites but looking to change one of them over to a platform similar to yours as a trial run. Anything in particular you would recommend about it?
    I dont completely understand your view, but I get the point.
    shopbymark

    SvarSlett
  16. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. 004d3b1f785e9430954460f6804a1aef
    website kurma
    website kurma
    numara onay

    SvarSlett
  17. Thank you for your explanation, very good content. fbd760f523d43b1a3c79d736ddc86e4c
    altın dedektörü

    SvarSlett
  18. Thanks for your article. fdcd5740d083a45bb6104351fd63e375
    evde iş imkanı

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...