lørdag 27. april 2013

Jeg er med på en liten blogg-lek

For et par dager siden falt jeg over en morsom blogg-lek hos Elisabeth//Fru Fausings Fiflerier: Vis mig din taske! 
Hi, hi, tenkte jeg, morsomt å stille nysgjerrigheten litt, også faktisk litt morsomt å tenke på hva man egentlig bærer rundt på til hverdags.

Jeg er glad i vesker, klær, sko og fine ting, som så mange andre damer, men må innrømme at jeg ikke hamstrer vesker, slik jeg hamstrer f.eks retro stoff ;-) Derfor bruker jeg som regel samme veska til det er på tide å kjøpe ny (i ny og ne).

Denne vesken er av et dansk merke, Bon Goût, laget i geiteskinn, og er kjøpt ny på Trendsales for et års tid siden. Jeg pleier ikke å ha så mye med meg i vesken, da jeg ellers sleper rundt på mye annet (handleposer, barnas ytterklær til og fra skole og barnehage, osv), men noen ganger propper jeg Mac`en nedi, så den har da plass til det meste : )
 
Ut over dette har jeg naturligvis også telefonen min med meg, alltid! 
 
 
I vesken akkurat nå (og stort sett ellers) :
 
 Lommebok m/kort, kvitteringer og bilde av barna
Blafre myntpung (lommeboken har kun plass til kort!)
Tolldeklarasjons-lapper - til pakker jeg sender til utlandet
Snus - jepp, jeg snuser, og har tenkt å fortsette med det ;-)
Tynn, sort tusjpenn 
Leppepomade fra Body Shop (alltid den samme varianten)
Kodebrikker til nettbanken
Rosa boks med div. smertestillende remedier
Husnøkkel m/ Blafre elefant
og tilfeldigvis akkurat nå: 2 nye sytråder
 
Jeg pleier å ha det ganske ryddig i vesken min, derfor er det faktisk ikke noe mer å vise frem akkurat nå (jeg har ikke kastet et tonn stæsj ut for bildets skyld, altså ;-) Det tonnet med stæsj bærer jeg gjerne rett i søpla, da jeg er avhengig av litt orden, nettopp for lett å kunne finne frem de viktigste tingene når jeg er i farta (ellers blir jeg lett litt forvirret ;-)
 
Den kjedelige (og så allikevel ikke) sannheten om veska mi.
 
Hva har du i veska di? 
 
Bli med, og link tilbake til Fru Fausings Fiflerier : ) 

Ha en fin helg videre!

Klem fra Marthe 
 
 

12 kommentarer:

  1. Puhh jeg tør næsten ikke tømme min rygsæk, som jeg bruger de dage jeg er på arbejde :-) Men det er en skøn taske du har! God weekend!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi, hi, det er nu også forskel, synes jeg, på en rygsæk og en lille skuldertaske, Bodil : ) Havde jeg en rygsæk, ville den nok også rumme mere end det jeg viser på billedet her!

      Rigtig god weekend videre til dig, også!

      : ) Marthe

      Slett
  2. Misundelsværdig orden du har i din taske, Marthe!! Er du sikker på, der ikke gemmer sig et enkelt stykke udsmattet tyggegummi nede i bunden?;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det bliver jeg altså nødt til, Elisabeth, at have kun det mest nødvendige med mig i min taske ;-) Jeg bliver nemlig så hurtigt irriteret, hvis jeg nu er lidt stresset i forvejen, og ikke kan finde det jeg har mest brug for, derfor har jeg også valgt at have lidt at slæbe på :0) De ting du ser på billedet, ligger alt sammen slængt ned i tasken, jeg lægger dem altså ikke pænt ned på række nedeni, he, he! :D Så ikke noget udsmattet tyggegummi her, desværre ;-)

      Sjov leg du har sat i gang, jeg håber at flere slænger sig med på legen!

      : ) Marthe

      Slett
  3. fed taske :-)
    Tror ikke at jeg tør være med, for min taske er fyldt til bristepunktet....eller dvs. det var den, indtil jeg vaskede tasken og dermed ødelagde den. Smed den i vaskemaskinen i håbet om, at selvfølgelig kunne den da tåle det. Men næh nej det gik ikke, så nu er jeg pt. taskeløs :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Taaak, Lene. Øv med din taske, det var ærgeligt at høre, at den ikke dur længere. (Den BURDE da tåle en snild omgang i vaskemaskinen, synes jeg ;-)
      Hi, hi, du er jo så sød, og jeg håber du snart får dig en ny, flot taske du bliver glad for! <3

      Din pakke er nu forresten ENDELIG på vej til dig, du kan jo måske bruge den, indtil videre, til de mest nødvendige ting, lidt som en "clutch"? ;-)

      : ) Marthe

      Slett
  4. Så sjovt at se indholdet af din taske :)

    Jeg overvejer også at lege med i Elisabeths leg, når jeg lige har tiden en dag.

    Det siger på en eller anden måde lidt, som man ellers ikke viser af sig selv.

    God dag!

    Kh. Mirjam

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi, hi, Mirjam, det var godt du synes det er sjovt at se (det synes nemlig jeg selv, også!) Ikke noget spændende som sådan at vise frem, synes jeg selv, men det er da sjovt at se, hvad andre går og gemmer på ;-)
      Jeg venter spændt på at se, hvad du til dagligt har med dig på vejen :0)

      Rigtig god weekend videre til dig!

      : ) Marthe

      Slett
  5. Så ryddig og oversiktlig! Tror ikke jeg tør å vise min... eller heller mine - like mye rot i alle sammen :(

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi, hi, Anne, jeg kan love deg for at det ikke er like ryddig over alt hvor jeg ferdes (krea-hjørnet), benken i gangen, stua, osv ;-) Men veska, der er jeg rett og slett avhengig av å ha det mest nødvendige, og ikke mer, med meg på veien, hvis ikke så blir jeg SÅ irritert (!) hvis jeg ikke finner det jeg skal trenger prompte :-)

      (Snart) god ny uke til deg!

      : ) Marthe

      Slett
  6. Hihi - passelig mye. Jeg har sett noen som kunne klart seg et par dager på en øde øy med det de har i veska si. Jeg liker ikke så godt å bruke veske. Hvis jeg har en, så må den kunne henges på skrå over skuldra :) Jeg går gjerne med en leppepomade og pengepung i lomma :) :)

    SvarSlett
  7. Det høres helt passe ut, synes jeg, med penger og leppepomade i lomma! : ) Dessverre er det ikke alltid jeg har lommer (f.eks hvis jeg bruker kjole, eller har en cardigan på, eller hvis buksene ikke har store lommer, osv, hi, hi, you got the point ;-) og da blir det nok litt i snaueste laget for meg ikke å ha en veske å putte dette i ;-) Men skal jeg f.eks bare en snartur i butikken el, så foretrekker jeg å la resten være i bilen, veska også..

    Må dessuten ha armene fri til å slepe med meg barnas ekstra yttertøy, sekker, handleposer, osv, osv, og da er det no go med tung veske i tillegg ;-)

    : ) Marthe

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...