mandag 22. april 2013

Et gledelig gjensyn på "13"!

Etter mitt sykehusbesøk i forrige uke, falt det seg HELT og aldeles naturlig for meg å titte innom "13", en skikkelig glad-butikk fylt til randen av akkurat sånne ting jeg liker! Den ligger nemlig som sykehusets nærmeste nabo, i en gammel sveitser-villa, så FIN en butikk!
 
Gleden var stor, da den første som møtte meg var søte Anne//Hapel.no. Vi møttes første gang hjemme hos Kaspara//Kasparas Regnbue, og det var innen jeg selv hadde begynt å blogge. Det ble uungåelig snakket en del om blogging og det alt det positive det fører med seg, denne dagen, og du kan godt si at hun var medvirkende årsak til at jeg ganske kort tid etter, fikk stablet Arvingen.com-bloggen på beina : ) Noe jeg ikke angrer ett sekund på; Det er virkelig bare oppløftende og inspirerende å få ta del i så mye kreativt og flott dere flinke damer foretar dere i løpet av dagene som går! Og denne gode tonen som er en gjenganger oss i mellom er GULL verdt!  
  
Snille, søte Anne

Man kan vel ikke annet enn å bli glad av å se disse fine tingene hos 13:

Elsker sånn ca. ALT her : )

...en titt inn i "rommet i midten"...

Glad-farger!

Innerste rommet... Oi-oi, tenkte jeg, da jeg ble møtt av dette!

..og dette...

OG dette! Så mye fint å se på : )

* Smiler *

Anne viste meg forresten en ting, som jeg uungåelig har fått med meg rundt omkring, nemlig INSTAGRAM. Jeg har til nå tenkt, at det for min del nok bare ville være en ny "tidsrøver" (altså en god en, men allikevel noe som kommer til å ta av min verdifulle tid). MEN der tar jeg visst litt feil, skjønner jeg? :-) Av det jeg forstår om INSTAGRAM er dette heller en HURTIG måte å dele inspirasjon fra hverdagslivet på, med andre med samme interesser. Hva med deg, er du selv med på bølgen ennå, eller har du tenkt på det?

Hvis du vil, så skriv Insta-navnet ditt her, så har jeg noen å starte med å følge! Jeg kommer nok til å opprette en profil på Instagram om ikke lenge, så snart jeg har funnet ut av hvordan jeg gjør det! Tips mottas med takk ; )

  
Ha en strålende fin uke!

Smil fra Marthe









29 kommentarer:

  1. Wow, for et skattekammer av en butikk!!!

    Jorda, på Instagram er jeg! Brukernavnet er klestrollet der og:0)

    God, ny uke til deg og!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, så er jeg også på Instagram, noe så GØY!! :D Fint å kunne følge deg der, i hverdagen : )

      : ) Marthe

      Slett
  2. Wow hvor er det en fantastik butik,

    Hvor er der nogle gange øv at bo i DK

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Line, det er bestemt en skøn, skøn butik : ) Jeg synes ellers I er langt fremme mht til GODE butiker i DK ;-) For dem der ikke lige bor i nærheden, så har "13" også web-shops tilknyttet butiken: Hapel.no og Fjeldborg.no : )

      Kh Marthe

      Slett
  3. Åh, jeg drømmer om å besøke den butikken en gang. Så mye fint der! :-)
    Jepp, jeg er på instagram. Og ja. - det er en tidsrøver. Tro meg. For man blir så hekta på det. Hehe. Men er utrolig gøy! :-) jeg heter medfargestifter. Bare laste ned app. Lage konto. Fiks ferdig :-)

    Ha en fin dag!
    Klem Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er helt klart verdt et besøk, Lene! Fylt opp med alt vi liker ;-)

      Takk for Instagram-tips, kjempegøy å følge deg der, og dele inspirasjon HURTIG! : ) Jeg er hekta allerede ;-)

      Klem Marthe

      Slett
  4. Sikke en lækker butik :-) Alting ser rigtig fint ud!

    Selvfølgelig skal du på Instagram Marthe - det er super sjovt. Jeg er også lieg startet og navnet er selvfølgelig @kirkesjov :-)

    Hav en super uge.

    Knus Mette

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en super lækker og skøn butik, Mette! Kommer du nogen gang med din mand til Norge (i nærheden) så tager vi et smut forbi "13"! ;-)

      Og Instagram, hvor er det fedt! Jeg blev instantly hooked :D Skønt at kunne dele inspiration og komunikere lyn-hurtigt : )

      : ) Marthe

      Slett
  5. Skøn skøn butik - og en stor inspiration for mig, da vi skulle starte Smuksak :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skønt at høre fra dig, Line, og hvor sjovt at netop denne butik har været til inspiration for dig i forbindelse med Smuksak : ) Det er da også en skøn butik, og den gamle Sveitser-villa er så smuk en ramme rundt alle de skønne sager og ting, synes jeg!

      Håber en dag i forbindelse med mine ture til DK, at få komme forbi Smuksak og ose og shoppe lidt ;-)

      : ) Marthe

      Slett
  6. Sikke en fin butik! Virkeligt mange lækre detaljer der er :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig, Mirjam! Skøn butik og smukke omgivelser : )

      Er du forresten på Instagram? Jeg hedder "arvingencom", hvis du nogen gang skulle finde på at komme dig på Insta ;-) Ville være skønt at finde dig der, og følge med på din hverdag i New Zealand :0)

      : ) Marthe

      Slett
    2. Jeg er desværre ikke på Instagram. Jeg har ikke en smartphone og synes det virker lidt fjollet at købe en for det alene ;)

      Jeg går jo hjemme (hvor der er internet og fastnettelefon) og kender ikke mange mennesker her i New Zealand, så synes det er lidt spildt at købe ny telefon, så længe vi bor her i landet.

      God weekend til dig og dine!

      Kh. Mirjam

      Slett
  7. what a lovely shop , and all those beautyfull things,
    i own some of the thing on on the pictures, found them in a secondhand shop hier in holland,
    nice !

    SvarSlett
    Svar
    1. Absolutely a wonderful and colorful shop, Bathseba! : )
      And how lucky you are to have found some of the nice things pictured above where you live! : ) I enjoy the (fun) search for old treasures, as well, and the feeling of having made a real scoop is almost unbeatable ;-)

      : ) Marthe

      Slett
  8. SÅ herlig en butik!

    Synes bestemt du skal på instagram! Jeg startede selv i forgårs og hedder @Camille_Apple

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en fantastisk fin og inspirerende butik for os der kan lide farver, retro og indredning : ) Den gamle sveitservilla danner en perfekt ramme rundt de mange smukke ting.

      Hvor sjovt med Instagram, Camille : ) Tak for at du kigget forbi, og gjorde mig opmerksom på din profil der inde!

      : ) Marthe

      Slett
  9. skøn butik! og meget fint indrettet. hvis det er ok med dig og jeg også kan få dig til at skrive en adresse på butikken ind i indlægget ville jeg meget gerne dele den under mine byperler så endnu flere kan komme forbi og besøge den hvis de er på den egn :) (se evt mere her: http://krea-kaos.blogspot.dk/2013/02/blogudfordring-byperler-vil-du-vre-med.html)

    /sandra :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Sandra
      Ja, det er virkelig en skøn butik, og vel verdt et besøg : )
      Der er linket ind til butikens web-side helt øverst i dette indlæg, og der finder man adresse, telefonnumre og åbningstider : ) Dette er som sådan ikke ment som et rent "reklame"-indlæg for butiken, derfor linker jeg til deres web-side istedet. Håber du kan bruge indlægget i dine byperler, alligevel! : )

      Kh Marthe

      Slett
  10. Tusen takk for mange fine ord! Og velkommen til 13 igjen hvis du er i området! Klem fra Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var så koselig å se deg igjen, Anne! Jeg titter helt klart innom neste gang jeg er i området. Deilig at dere nå også holder åpent på mandager! : )

      : ) Marthe

      Slett
  11. Så koselig å se deg inne på instagram :)
    Er der jeg også, men er "privat bruker" enda, men er ikke for at jeg ikke
    vil ha følgere ;) Så om du vil følge meg hadde det bare vært koselig...
    cilegsj heter jeg der :)

    Og for en HÆRLIG butikk, skulle ønske det fantes slikt her...

    Klem Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. I lige måde, Cecilie : ) Godt du fant meg på Instagram, jeg gleder meg til å følge deg der i hverdagen :0)

      Og ja, "13" er en skikkelig fin butikk! Hapel.no og Fjeldborg.no er drevet av 2 av damene bak butikken ;-)

      Vi "sees"!

      : ) Marthe

      Slett
  12. Sikke en fed butik. Den forstår jeg godt du er vild med. Flotte sager og lækre farver.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke, Christina : ) Bare omgivelserne, den gamle villa, er så smuk, og man får virkelig bare lyst til at sætte sig ned og drikke en kop the, og bruge laaang tid derinde ;-)

      : ) Marthe

      Slett
  13. Jeg har planer om en tur østover i neste uke og da VIL jeg innom den butikken. Har drømt om den i to år :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, da synes jeg det høres ut som en god prioritering å få besøkt "13", Elisabeth :0) Du kommer IKKE til å angre, selv om du reiser langt for å besøke denne butikken. Det er virkelig mye fint å se på, og en koselig stemning.

      Riktig god fornøyelse!

      : ) Marthe

      Slett
  14. Her ser det ut som de har masse jeg kunne tenke meg å ta med hjem... Masse farger og spreke ting :) Jeg er (så vidt) på Instagram, men kun som privatperson enn så lenge. Mulig jeg må utvide, men er litt redd for å binde opp enda mer tid.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er enig, Anne, skulle hatt stinn lommebok, for det er så mye fint der! Heldigvis har de nettbutikker hvor man kan kjøpe deler av det de har der (Hapel.no / Fjeldborg.no)

      Du får si i fra hvis du utvider på Instagram : )

      : ) Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...